Surat Al – Mudatsir Ayat 11 S.d 20

74:11. Biarkanlah Aku bertindak terhadap orang yang Aku telah menciptakannya sendirian.

74:12. Dan Aku jadikan baginya harta benda yang banyak,

74:13. dan anak-anak yang selalu bersama dia,

74:14. dan Ku lapangkan baginya (rezeki dan kekuasaan) dengan selapang-lapangnya,

74:15. kemudian dia ingin sekali supaya Aku menambahnya.

74:16. Sekali-kali tidak (akan Aku tambah), karena sesungguhnya dia menentang ayat-ayat Kami (Al Qur’an).

74:17. Aku akan membebaninya mendaki pendakian yang memayahkan.

74:18. Sesungguhnya dia telah memikirkan dan menetapkan (apa yang ditetapkannya),

74:19. maka celakalah dia! Bagaimanakah dia menetapkan?,

74:20. Kemudian celakalah dia! Bagaimanakah dia menetapkan?,

This entry was posted in 074. Surat Al - Mudatsir and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

